2014-05-26

man vill vara hög när man är ung



Jag är trött och borde väl sova men man kan väl inte annat än att skriva kvällen-innan-resan-blogginlägget. Visst jag är sämst på att uppdatera här emellanåt men någonstans går ändå gränsen. Imorgon åker jag och en av de bästa jag vet till Israel! Elva dagar av sol, falafel, Bibliska platser, ultraortodoxa judar att fascineras av, döda hav, marknader, hostel och den där beroendeframkallande utomlandskänslan av frihet, liv, oslagbarhet.

Först har jag terminens sista redovisning och sen tar jag och den lila rullväskan närmsta flygbuss till Landvetter. När jag kommer tillbaka bor jag inte längre i huset där är nu utan i ett eget radhus med Linda, Emma och Johanna. Vilken fröjd!

Fast i sommar är jag hemma i barndomshuset med barndomsmamman, pappan och systern och jobbar i barndomsstaden och har det tryggt och fint och somrigt.

Ta hand om er. Visar Israelbilder här när jag är tillbaka. Lovar. 

1 kommentar:

  1. Åh va kul! :D Hoppas att du får det fint i Israel! Jag skulle vilja åka dit!
    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    SvaraRadera