2014-07-02

låt det vara, låt det sjunka som Titanic

Det blir mycket av mig och Stina på den här bloggen för tillfället, menmen Stina kan man väl aldrig få för mycket av. Efter Israel och en veckas jobb på äldreboende för min del åkte hon med min moster och morbror som skulle hem till oss och var här några dagar. Fint att få visa henne huset, gatorna och ängarna jag växt upp på. En dag åkte vi över till Köpenhamn. Vi åt på min bästa Köpenhamnsrestaurang RizRaz som har en vegetarisk buffé som alltid resulterar i proppmätthet på grund av orimligt mycket gott. 
 Sen gick vi runt i små butiker med designföremål.
 Och in i en Disneyaffär där vi hittade våra lookalikes.
Vi gick bort till Nyhavn och köpte glass på stället där de bakar sina egna rån och satte oss för att spana på folk.
På Ströget på väg tillbaka hittade vi dessa gatukostnärer. Så skumt hur det funkade, men han översta måste ha något som går från staven in i hans dräkt som han sitter på?
Hejdå fina Köpenhamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar