2010-10-06

I love your presence

(Åh, jag vill ju bara vara äkta. Leva äkta. Leva i det sanna, det rätta. Ändå, ändå dras jag ifrån det gång på gång. Lägger tid på allt annat än jag borde. Blir orolig för saker jag vet att han har i sin hand. Låter världen leda mig fel igen. Påverkas. För ja, jag är lättpåverkad, som alla andra, egentligen är det ju bara att erkänna. Jag vill inte andas in den här världens ideal, de håller inte. Och jag vet ju vad som håller. Vad som är äkta, vad som är sant. Ändå är det en kamp varje dag. Att leva på riktigt. Att välja den smala vägen. Lev i mig, Gud. Led mig, varje dag.)


"I don't know if these clouds mean rain
If they do, will they pour down blessing or pain?
I don't know what the future holds
Still I know I can trust Your faithfulness

Certain as the rivers reach the sea
Certain as the sunrise in the east
I can rest in your faithfulness
Surer than a mother's tender love
Surer than the stars still shine above
I can rest in your faithfulness
"

Brian Doerksen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar