2011-12-31

december 2011

December började med att min fina Annie kom för att hälsa på mig på Götabro, fyra hela dagar! På lördagen var vi inne i Örebro, shoppade i regnet och åt länge på Jensens.


Och på söndagen var vi med klassen på utomhuskonserten O,Helga Natt som visas på TV på julafton. Efteråt fikade vi på AllaTiders.

Två dagar senare åkte hon hem igen, efter en mycket bra helg. Tisdagen när hon skulle hem hade vi bön och fastedag. Så både jag och Annie (och de flesta i klassen) fastade från mat ett helt dygn! Det gick oväntat bra och var något av det häftigaste jag gjort.

Så föll snön över Götabro och allt var så väldigt vackert.


Samma vecka hade vi pepparkakshus-tävling med klassen. Min böndegrupp körde mens-tema med menskopp VS tampong och så snygga rim till det. Vann tyvärr inte, men kul hade vi!

Den 9 december skrev jag såhär på bloggen :

"Hej. Jag lyssnar på Winnerbäck och läser bloggar och så. En trött fredagseftermiddag, på ett ganska behagligt sätt. Då det ändå är okej att snön har smält till en äcklig sörja, för det ger en anledning att stanna inne. Stänga in sig på rummet och äta de missade bitarna i chokladkalendern. Inte göra mycket alls. Ikväll ska jag kolla på Idol-final och mysa. Orkar inte på julkonsert i Örebro. Faktiskt."

Terminen började i allra högsta grad lida mot sitt slut. Det blev sista onsdagen och vi hade bästabästa julfesten med klassen. Åh! God mat, tal, spex, filmer och så nomineringarna som jag och några andra gjort till alla i klassen.



Dagen efter åkte jag tåget hem med sushi, tankar och trötthet

Ja, och sedan dess har jag varit hemma!
Firat min numera nittonåriga syster

varit på julfest

klätt granen, som kanske är extra fin just i år

gjort lakritsknäck som var hur goda som helst!

firat jul

haft julklappsbyte och lagat världens godaste soppa med Louise, Ellinor och Annie

Och så jobbat, fikat, vilat, myst.

Idag är det sista dagen på 2011. Jag ska fira hemma hos Anna med ett litet gäng vänner.

2011, ett år då jag lärt mig mycket. Varit med om mycket. Fikat massor. Rest, sett, vågat, lärt känna. Både mig själv, Gud och andra. Ett år då det gjort ont ibland, så där som det gör när man lever. Ett år då jag haft underbart roligt, sådär som man har när man lever.

2012 kommer bestå av en spännande Götabro-vår, och en lite mer oviss, antagligen lugnare höst. Ändå taggad! Nu kör vi, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar