2011-12-31

januari 2011

Tänkte försöka mig på en sammanfattning av året som gått. Tjugohundraelva. Ett halvt års jobb och ett halvt års bibelskola. Men också en väldig massa annat. Vi tar det från början:

Januari hade glädjen över att få komma hem efter Australien-resan lagt sig och det kändes såhär ibland :

"Men trots fint fika och fina cellgrupper och allt känner jag att jag bär på en liten ledsenhet i mig. Kanske längtar jag bort till något nytt? Bort från Lund, från allt det som jag alltid varit här, sedan mitt livs begynnelse? Kanske är det den där mållösheten, nu efter studenten? Att man liksom måste betsämma själv vad man ska ta vägen. Inte bara vakna och ta bussen till skolan för att det är så det ska vara. Jag vet inte. Men jag ber till Gud att det ska bli en fin vårtermin. Inte bara en tråkig tjäna-pengar-vara-förvirrad period." (skrivet på bloggen 21 jan)

Så jag tänkte mycket. Men gjorde mycket roligt också:

Pappa och hans tvillingbror Bosse fyllde 60 år, vilket firades med fyrverkerier och Öppet hus hemma hos oss




Vi åt på V.E.S.P.A med familjen Mattson, Ylva och Marianne och kollade på bio efteråt



Jag hade en fantastiskt kväll med Pannkakskyran och skrev så här i bloggen mitt i natten:

"Varje gång, varje gång jag varit ute med streetchurch/pannkakskyrkan har det känts så meningsfullt. Som att det är ju det här som är det viktiga. Att möta människorna. Tränga innanför deras skal och få lysa in en stråle ljus. Även en kväll som ikväll då jag mest stod och vände pannkakor och lät de andra sköta de djupa snacken. Så kändes det rätt.
Kommer ihåg att Simon predikade om en gång om att vara kristen bara i kyrkan är som att vara en fotbollsspelare som tränar men aldrig får spela match. Att missa själva poängen, liksom."

Jag var på myskväll med några Erikshjälpen-kompisar




Spelade spel och åt pizza hemma hos Frida och Sofia


Och åt kladdkaksmuffins med choklad grädde och apelsin



I slutet av månaden fick jag dessutom jobb på dagis i Södra Sandby. Glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar