2009-11-01

It is all about you

Igårkväll var världens coolaste kväll. Första gången jag var ute med Street Church. Vi träffades på Agape vid åtta och bad en massa, kokade kaffe och läste bibeln. Ungefär halv tio var vi på Mårtenstorget, delade ut bullar och kaffe, pratade, och bara spred lite värme i den kalla natten. Jag pratade inte med så många till en början men sen mot slutet berättade jag om min tro för flera stycken. En massa svåra frågor men jag liksom bara pratade på. Ibland tänkte jag, är det där jag? Var kommer alla ord ifrån? Jag kan ju inte prata med främmande människor!? Men som det står i Jer 1:9 : Och Herren sträckte ut handen, rörde vid min mun och sade: Jag lägger mina ord i din mun, så tror jag att det var. Och det går inte att beskriva den kraften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar