2011-01-21

embrace just to warm our skins

Igår. Igår var världen äntligen lite solig. Som vår i försmak. Och jag och barnen på dagis var glada och gungade högst av alla. Sen fikade jag i tvåochenhalv timme på Café&le med fina människor. Denna veckan har varit en fikavecka av högsta kvalitet. Olika caféer, olika sorters fika och olika fikavänner varje dag. Nästa vecka får nog bli Träningsveckan, för att kompensera liksom.

Ja, efter fikat igår blev det i alla fall ännu mer fika hemma hos Louise på korridoren som höll i cellgruppen (en grupp i kyrkan där man umgås med Gud och varandra typ) denna veckan.

Men trots fint fika och fina cellgrupper och allt känner jag att jag bär på en liten ledsenhet i mig. Kanske längtar jag bort till något nytt? Bort från Lund, från allt det som jag alltid varit här, sedan mitt livs begynnelse? Kanske är det den där mållösheten, nu efter studenten? Att man liksom måste betsämma själv vad man ska ta vägen. Inte bara vakna och ta bussen till skolan för att det är så det ska vara. Jag vet inte. Men jag ber till Gud att det ska bli en fin vårtermin. Inte bara en tråkig tjäna-pengar-vara-förvirrad-period.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar