2011-04-01

det var sommar och du skulle härifrån



Hej. Hej ändå. Trots allt. Det dåliga samvetet har släppt. Svikarkänslan. Att jag sviker på något sätt när jag stannar hemma och vilar när jag lovade så mycket. Gå på surprise-partyn och vara ansvarig för street church. Men jag gjorde vad jag kunde, jag vet. Jag försökte sova bort den där huvudvärken med två timmars sömn, men det gick inte över ändå. Fast det hjälpte lite sen med de senaste dagarnas kanske femte ipren. Och så ringde mina vänner och var söta och lovade att det inte gjorde något att jag var hemma och tyckte synd om mig. Sådan tönt jag är. Som jämt får den där jobbiga räcker-inte-till-känslan när jag inte kan vara allt.

Imorgon ska jag baka fem miljoner cupcakes ungefär för på söndag blir det high tea. För att fira min födelsedag, en månad senare nästan. Men jag väntade på vårsol och så. Bilderna är från min födelsedag. Det var en fin dag. Det där Ausraliensamtalet den dagen kostade förresten hundra kronor. Sjutton kronor i minuten! Men det gör inte så mycket. Inte varje dag man får prata med sin bästa vän nu för tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar