2011-06-08

att din hud är doppad i honung


Idag har mest varit en enda lång shoppingrunda. Först gick jag runt lite på stan. Vid två träffade jag Annie för vaccinering inför Burundiresan. Och sedan tog vi bussen tillsammans till Nova Lund. Där sprang vi runt en massa och köpte nödvändigheter. Jag behövde sandaler och linnen inför resan. Hittade två par sandaler och fyra linnen! Och så införskaffade jag mig äntligen en lite mindre, väldigt mycket helare kameraväska.

Vi tog paus och kom fram till att sådan nödvändighetsshopping ger mer en "nu-har-jag-kryssat-av-en-punkt-från-listan"-tillfredsställelse än en vanlig shopping-kick. Med vilket vi löst ännu en del av världsgåtan. Kändes det som då i alla fall.

Imorgon blir också hur bra som helst. Då ska jag nämligen träffa min Mirjam som jag inte sett på jättelänge! Dessutom är det Louises student. Så kul att studentveckan är igång nu! Har taggat hela kvällen i min numera ettåriga, vita mössa med lila estetband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar