2011-08-22

varför stod du annars där, du kunde valt den andra vägen


Jag sitter på terrassen med te i en rosa mugg och solnedgång utanför. Idag har varit en bra dag. Vaknade vid halv elva av att en liten syster kom med frukost till mig. Sötaste! Några timmar senare slet jag mig från sängens mjukhet och tog mig in till stan för fika med Sara. Vi satt länge i en soffa på Wayne's Coffee, åt kladdkaka och pratade om allt. Tycker om den tjejen alltså!

Vi skildes åt och jag tog bussen hem med Winnerbäck i lurarna. Ibland, när jag inte lyssnat på Winnerbäck på länge slås jag av hur bra han är, försvinner in i texterna som jag hört hundra gånger och vet knappt vart ja ska ta vägen. Idag var ett sådant tillfälle.

Väl hemma var jag ute och sprang en runda i kvällsolen. (Solsolsol!!). Och nu sitter jag här med te och frukt, men tänkte nog snart gå och lägga mig. Imorgon ska jag träffa fina Ylva och gå på Malmöfestivalen med henne och kanske någon mer.

Älskar att min enda uppgift den här veckan är att hinna träffa alla ordentligt innan jag åker. Eller okej, borde kanske packa också.

2 kommentarer: