2011-09-17

hajk

Igår vid frukostbordet slängde jag ur mig en spontan idé om att vi skulle kunna sova över i vindskyddet i skogen. Och så rolig som min klass är var det många som hakade på! På kvällen fixade vi i ordning pinnbrödsdeg, packade väskorna och gick dit. 


Väl där gjorde upp en eld och började grilla pinnbröd, marsmallows och banan med choklad. Vi satt där timtal. Grillade, pratade, tog fram gitarren och spelade lovsång, skrattade. Himlen var stjärnklar över talltopparna och elden var väl som eldar brukar. Brännande, rökig och alldeles underbar. När klockan började närma sig halv två packade vi in oss tätt, tätt i vindskyddet.


Förutom att några, fortfarande okända, personer från bibelskolan kom och skrämde oss, sov vi gott ända tills väckarklockan ringde vid sju. Senare fick vi höra att det varit två minusgrader under natten! Men vi frös bara lite. Efter några gruppbilder gick vi hem för att äta frukost.


Världen var magiskt vacker. 


Och detta är nog något av det mysigaste jag gjort.

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt de låter :D Jag har aldig sovit ute i skogen nån gång, Det skulle vara kul och testa det tillsammans med några ^^
    Vilkea fina bilder!!

    SvaraRadera
  2. det borde du verkligen testa! supermysigt :) tack!

    SvaraRadera