2013-09-06

we don't waste no precious time


Något av det bästa med att bo här i Göteborg är att det bor så många andra fina här. Som Elin till exempel. Igår eftermiddag sågs vi i Haga. Jag köpte ett svart tungt cykellås som ska vara omöjligt att klippa upp, för fyrahundratrettio kronor i kontakter av en man med rund mage och oljesvarta fingrar. Snart kan jag få mer vardagsmotion, flexibilitet och vind i håret. Vi träffade Sebbe och fikade största chokladbollen tills han skulle hem.

Så gick vi promenad i allt det sensommarvackra. Försökte lära oss hur allt hänger ihop, och jag kände återigen hur min hjärna inte klarar av att bilda inre kartor. Jag vet ofta hur olika platser ser ut, men inte alls hur de sitter ihop med varandra och sådant där som söder, norr, öst och väst.

Vi satte oss vid vattnet och och tänkte på när Elin och Pontus hälsade på hemma hos mig för nästan exakt ett år sedan. Att vi väl inte alls visste då att vi skulle sitta här på samma bänk med våra bostäder i samma stad ett år senare. 

2 kommentarer:

  1. älskar att du har dåligt lokalsinne <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha! Jag älskar och hatar det på samma gång.

      Radera