2009-07-19

you said Im gonna buy a gun and start a war if you can tell me something worth fighting for

Jag tänkte skriva lite. För att detta är min blogg, för att jag gillar och skriva och några andra diffusa anledningar till varför man lägger in sitt liv på en internetsida. (Ja, jag ifrågasätter fortfarande att jag bloggar, villket är det enda jag skriver om här, så punkt för det). 
  Idag blev det bestämt att vi i min klass ska skriva texter under sommaren att ha som underlag i vårt sceniska dansprojekt, en egen föreställning vi gör. Texter om något som varit viktigt för oss, våra hemlighter eller vad som helst. Och jag har funderat på bussen hem, vad ska jag skriva om? Vad har förändrat mig? Vad med mig är värt att dansas om? För ibland känns det inte som det är så mycket.
   Förstår du? Ibland känner man sig så liten. Eller iallafall jag, du kanske alltid känner dig så stor och vacker som du verkar. Du kanske aldrig trampar på dig själv. Tramp, tramp, tramp.Tills du är mos, därinne. Sådär som jag gör ibland. Fast jag vet att jag är bra, som jag är. De har ju sagt det till mig så många gånger. Fast jag tror att det finns en Gud som vill ha mig såhär. Ja, du får tro att du är en slump om du vill. Man får ju göra lite som man känner för i detta landet, som du vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar