2009-09-20

så får mitt hjärta ro

(bild från igår på en bekymrad mig)

Hej söta du. Jag har varit sämst på att uppdatera denna veckan. (Men jag tänker aldrig få bloggpress, ska bara blogga när jag har tid och känner för det. Har redan haft Bilddagboken-press för några år sedan.)

Jag har träningsverk i hela ryggen och nacken idag. Jag och syster var på Afro i Gerdahallen igår. Väldigt kul. Jag kände mig jätteafro i mina bruna haremsshorts.

Igårkväll dansade jag på Kulturnatten. Dans på Kulturnatten är en av de bästa känslorna. Bara ge allt med varenda kroppsdel och sinne för att visa att Gud visst finns, på något sätt. Efteråt gav en man som tar foton av dansare och idrottare mig sitt visitkort och sa jag skulle höra av mig om jag hade någon bra idé på en dans-pose-bild. Hon ville fota mig! Lite coolt..

Idag var jag på gudtjänst i Domkyrkan för att Emelie sjöng där. Resten av dagen har jag typ tyckt synd om mig själv på grund av träningsverken, försökt ignorera alla måsten som alltid finns där så fort skolan är igång , tillsist tagit tag i lite av det, druckit te och läst. Nu ska jag och syster se Big Fish. Den är bra.

Därför säger jag er: bekymra er inte för mat och dryck att leva av eller för kläder att sätta på kroppen. Är inte livet mer än födan och kroppen mer än kläderna? Se på himlens fåglar, de sår inte, skördar inte och samlar inte i lador, men er himelske far föder dem. Är inte ni värda mycket mer än de? Vem av er kan med era bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd? Och varför bekymrar ni er för kläder? Se på ängens liljor,  hur de växer. De arbetar inte och spinner inte. Men jag säger er: inte ens Salomo i sin prakt var klädd som en av dem.. Om nu Gud ger sådana kläder åt gräset på ängen, som idag finns till och imorgon stoppas i ugnen, skall ha då inte ha kläder åt er, ni trossvaga? Gör er därför inga bekymmer, fråga inte: Vad skall vi äta? Vad skall vi dricka? Vad ska vi ta på oss? (Matt 6:25-31)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar