2011-03-03

jag har saknat din röst, nu har du en ny



Detta är alltså min nya blogg. Känns lite ovant, men ska nog snart bli hemma här. Är egentligen mycket lättare att ordna design och sådant på blogspot så jag är glad över bytet. Fixar fortfarande med färger och sådär, just nu är den väldigt rosa. Men ganska fin ändå. Blev så glad att hela bloggen gick att flytta över hit! Satt helt darrig när den höll på att laddas över, rädd att allt helt plötsligt skulle raderas. Men vet ju aldrig med teknik. Och bloggen har varit med mig så länge nu. Så mycket minnen att bläddra igenom gamla inlägg. Även om själva offentlighetsgrejen kan bli lite jobbigt. Lätt att man skriver för mycket om sig själv, glömmer att alla kan läsa. Det där med integriteten. Ibland vill jag bara radera bloggen och gå ur facebook för att slippa att alla får veta så mycket. Och kanske känner jag fortfarande lite som i mina första stapplande inlägg då våren 2009:

"Jag har alltid hatat att följa strömmen. Göra som alla andra. Kanske inte radikalt så det märks sådär jättemycket men ändå hatat det. Inom mig. Och nu har jag en blogg. Precis som alla. Och jag kan inte låta bli att hata det lite. "
 "Hej blogg! Jag funderar på dig mycket, på din existens. Igår när jag skulle sova tänkte jag att den mest intressanta bloggen är en blogg där man kommer innanför skalen på någon. In till det där mjuka, som gör så ont om man trampar på. Den egentliga anledningen till att vi bygger våra fasader.  Och jag tänkte, okej skriv om allt då, om allt Marlene.
   Men, det känns lite som att sälja sin själ. Sälja den för kommentarer, falsk kärlek och lite bekräftelse.
   Om jag ens får det. Tänk om jag skriver och skriver om allt, allt det mjuka, svaga och du inte bryr dig. Inte vill se världen genom mina ögon. Tänker du finns, och?"

Samtidigt älskar jag bloggandet. Älskar det kreativa i det. Älskar att ha en plats att landa när jag bara behöver svämma över någonstans. Älskar att det pushar mig att fota ännu mer. Så ja, ni blir nog inte av med mig i första taget, trots allt.

Kärlek 
/ M


 

1 kommentar:

  1. bara älskar det här inlägget. Så vackert. Jag gillar vackra saker. (som dig till exempel)

    SvaraRadera