2011-03-11

tidvis


Så, nu sitter jag här vid min dator. Eller, familjens långsamma dator. Jag har ju inte ens en egen dator. Arma flicka. Till och med fyraåringarna på mitt dagis har det. Känns längesen jag lade en ett inlägg och bara skrev. Så det är kanske dags. Hej, blogg! Idag har jag jobbat alldelses för länge på dagis och ätit den allra sagolikaste Ben&Jerryglassen. Trodde inte att Cookie Dough kunde vara så gott en trött fredageftermiddag. Men det kunde det. Snart, kanske jättesnart, ska jag åka in till Lund och träffa lite folk. Äta kladdkaka och sådär. Om jag nu orkar. Sitter ju trots allt ganska skönt. Här på min blå-och-vitrandiga stol. Igår badade och bastade vi i Bjärred i stormvarningsvädret. De var riktigt skönt. Att ångande springa ut och inte känna köldchocken förrän andra simtaget. Och sen springa in i bastun igen med dunkade hjärta. Efteråt satt vi i restaurangen ett tag och jag ångrade att jag inte beställt mat och satt och dreglade över de andras hamburgare och räkmackor. Men det var trevligt ändå. Latte är ju också gott.

Annars då? Annars saknar jag Emelie och tror nästan säkert at jag ska hoppa av pedagogiken. Allt kommer liksom gå mycket lättare då, och jag kan lägga tid på det jag vill lägga tid på. Måste bara ta mig för att maila csn och lärare. Det är mycket man måste ta sig för. Söka bibelskolor till exempel. Men inte idag. Idag är det ju trots allt fredag. En dag att äta Ben&Jerrys och läsa igenom sina favoritbloggar. Och kanske trots allt sätta sig i bilen att köra in mot Lund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar