2011-11-07

du är fri och tar allting förgivet

Min dag började med att jag åkte bussen till Lund med mina två favoritpersoner. De hade fina halsdukar på sig. 

Annie skulle till jobbet, så vi kramades hejdå. Nästa gång vi ses blir på hennes födelsedag, 16 december. Jag och Emelie gick till ett ställe där det hade thaibuffé. Inte den godaste thaimaten vi ätit. Men ändå, mat är ju alltid trevligt och vara med Emelie likaså.
 Klockan 13.01 kramades vi hejdå och jag hoppade på tåget.
Lyssnade på musik/skrev/tittade ut på vackra, vemodiga höstsverige/läste IKON-tiding i några timmar. 
Sen kom jag till Göteborg. Hann gå en snabb runda på stan och köpa en vaniljlatte under min halvtimmesväntan på nästa tåg.
Resan mellan Kumla och Göteborg bestod mest av Twilight-läsning. Struntade i att det kändes extremt töntigt att läsa Twilight offentligt, slutade störa mig på bokens enligt mig dåliga språk och sögs in i historien.

18.43 stannade tåget äntligen i ett mörk Kumla och jag blev skjutsat av Lina till mitt hem nummer två, Götabro.

Nu sitter jag på mitt Götabro-rum. De andra är på någon gudstjänst så har haft lite tid att packa upp, sätta på en tvättmaskin och nu blogga. Känner mig glad att vara här blandat med en liten sorgsenhet över att lämna Lund. Men mest känns det bra.

3 kommentarer:

  1. Lund kommer sakna dig marlenis! Söt du var på bilden med den grå tröjan. Så ni gillade inte den thai-maten? Puss

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott med thaimat! :D
    Det verkar som att ni hade en toppen dag tillsammans! :)

    SvaraRadera
  3. A: Tack!! Alltid kul att egofota på tåget.. Nja, sådär. Den var lite tråkig, och vi var inte så jättehungriga heller.

    E: mm. det var det! :)

    SvaraRadera