2011-11-17

Stockholm


Såhär såg jag och min syster ut när jag var i Stockholm senast. I juli. Nu är det november och jag är på väg dit igen.

Vi åker dit alla som går lärljungaskolan med social inriktning, vilket jag och cirka tjugo andra gör, och har praktik tillsammans fram till lördag. Sen skingras vi för praktik på olika håll. Jag och fyra andra tänker stanna i Stockholm och praktisera i St Clara Kyrka. En kyrka mitt i Stockholm som har mycket arbete för hemlösa och andra utsatta i samhället. Kommer bli sjukt spännande!

Det sorgliga är att vi inte har internet i lägenheten vi ska hyra av EFK. Så blir tyvärr ingen bloggning fram till nästa lördag. Hoppas ni klarar er ändå. Kanske skriver något från mobilen om jag har tid, men förvänta er inte för mycket.

Ta hand om er!

/M

2 kommentarer: