2012-03-04

hej från andra sidan jorden


Hej kära bloggen. Sitter på internetcafé igen. Denna gången i en av mina punjabis som äntligen blivit klara. En helgul. Första gången någonsin jag klär mig i helgult från topp till tå. Gula, superstora alladin-byxor, gul tunika med paljetter och gul sjal. Speciell känsla.

Internetcafét är ganska segt sådär som internetcaféer brukar. Blir helt trött i huvudet och stressad av sådant, men ska försöka skriva något läsvärt ändå.

Veckan har varit bra! Solen har äntligen kommit. De kroppsdelar som tittar fram ur punjabin har börjat sin resa mot brunt. På förmiddagarna har vi två och två antingen passat barn eller haft studietid, det vill säga solat och läst på taket. Måste säga att studietid slår att passa två skrikiga barn som aldrig varit ifrån sina föräldrar förut.

På eftermiddagarna har vi gjort lite olika saker. Hängt med tiggarna på gatan, undervisat på en Nepalesisk cellgrupp, bett för en barnby och Dalai Lamas tempel. Och en kväll tittade vi på bästa Bollywood-filmen med våra nyfunna indiska vänner.

Igår var vi helt lediga. Efter sovmorgon och frukost i solen åkte vi in till Dharamsala. Testade spännande mat, kollade på miljoner tyger och vejade för heliga kor.

Allt är bra, jag trivs med min indienfamilj och njuter för fullt.

Ta hand om er så hörs vi om en vecka igen!

(vill ni förresten kolla in Lisas indienblogg klickar ni här)

4 kommentarer: