2013-01-15

juli 2012


Om juni var händelserik så var juli det ännu desto mer. När jag inte jobbade på Erikshjälpen flängde jag runt  i Sverige för att träffa Bibelskole-vänner eller i Lund för att träffa Lund-vänner. Och hann blogga massor också.

Julis första åka-iväg helg var när jag hälsade på Lina i Vimmerby och en massa andra bra människor också kom dit.

Sen tog jag ledigt lite mitt i veckan för att hälsa på min kära Johanna som var i sin sommarstuga i Skåne. Emelie följde också med.
"Kändes som en extra helg, precis efter den förra. Faktum var att jag till och med råkade fråga en gammal Erikshjälpen-kollega som jag träffade på stan innan vi skulle åka om han skulle göra något roligt i helgen. Sekunden senare kom jag ju ihåg att det var tisdag och inte alls helg egentligen, det bara kändes precis så."
"Idag är dagen då min syster kom hem från Filippinerna igen. Och meningen jag just skrev känns fortfarande en aning overklig. För samtidigt som det känns hur vanligt som helst att prata i munnen om viktiga saker och gå en kvällspromenad med henne igen känns det också så ovanligt. Att det är vi igen, att det är samma efter allt som hänt det här året. Fast inte riktigt samma ändå."

"Jag sitter på bussen till jobbet med henna på vänster handflata och handrygg. Indien möter Sverige liksom. Som om resan plötsligt känns mer verklig när jag sitter här på min vanliga 166:an-buss i vanliga Sverige-kläder fast med den karaktäristiska henna-doften i mina näsborrar. För ja, vi målade henna igår. Jag, Mirjam, Louise, Ellinor, Veronika, Ylva och Annie. Satt på terassen hemma hos oss med tända ljus, musik, henna-tuber och till och med prickar i pannan."

Helgen efter åkte vi upp till Smålands skogar för att gå på sommarfest. 
Och ja, innan juli var slut hann jag även åka en sväng till Tjörn och träffa Götabro-vänner igen. Hjälp vilken månad!



1 kommentar: