2013-01-05

maj 2012

I maj var det bara lite Indien kvar. Vi hade vår semestervecka som vi spenderade med att bli lurade i Delhi, se Taj Mahal, åka tåg, besöka staden Jaipur, och till sist glassa på stranden i Kerala.

Jag är hemma igen. Kom hem i tisdags kväll egentligen, men behövde landa lite först. Sova utslagen i min säng som aldrig känts så mjuk innan i tolv timmar i sträck. Äta mackor med bregott, skinka ost och grönsaker. Sådant man uppskattar när man kommit hem. Duscha i sin dusch. Få slänga papper i toaletten. Ha ett kylskåp.

Jag tycker alltid det är lite jobbigt att komma hem efter lång tid. Det blir en sådan omställning och jag känner mig liten, sårbar och förvirrad. Men jag vet att det är så nu, så försöker att inte ta så allvarligt på det. Bara ta hand om mig själv, göra det jag mår bra av. Långsamt smälta intryck. Tusen tankar och känslor.


Och så var jag med mamma och pappa på Österlen, grillade med vänner i Stadsparken och fikade och kramades med min bästa Emelie.




Efter några hemma-dagar kom jag tillbaka till Götabro och var så lycklig från första stund. Solen sken och det var så fint att träffa all igen.
Avlutningsvis kan jag visa en video om vår fritid i Indien som jag klippte ihop till vår redovisning. Förutom att musiken är mycket hörgre än när vi pratar är den mycket bra, om jag får säga det själv.

1 kommentar:

  1. Super fina bilder! Jag kom ihåg filmen du la upp på din blogg! :) Alltid lika spännande och läsa dina inlägg nr du var i Indien och nu!

    SvaraRadera