2014-03-13

alla uteblivna vårar


För en vecka sedan åt jag pizzabuffé på Pizza Hut med Lisa och Johanna. Fluffiga, varma pizzor och fin salladsbuffé för bara sjuttiofem. Efter ett tag skulle Johanna skriva tenta men jag och Lisa stannade så pass länge att vi blev sugna på pizzaomgång nummer två.

Idag är det torsdag igen. Jag ligger utslagen i sängen. Har precis kollat på en spansk film för att hålla igång språket och ätit micropopcorn. En förkylning börjar smyga sig på i kroppen så jag tänkte sova snart för att vila ut ordentligt. Skönt att vi bara har tentaplugg fram till tisdag så kan vila och plugga samtidigt i flera dagar nu.

Våren har kommit för ett tag och jag har suttit med ansiktet i solen, insvept i filtar och läst om barns språkutveckling hela dagen. Vet att sol plus förkylningsvirus inte är en bra kombination men det struntar jag i. I helgen ska det ändå bli vinter igen, sa DN.   

1 kommentar: