2011-08-02

att åka utomlands en måndag sådär bara


Igår tyckte jag och Emelie att det var en alldeles perfekt dag att åka utomlands. Så vi packade våra handväskor och hoppade på tåget mot Köpenhamn. Det är faktiskt lite av en sommartradition för oss att ha en Köpenhamnsdag tillsammans.


På Systrerne Grene fanns de sötaste kartongerna med tepåsar! Men jag motstod frestelsen och köpte löste med mangosmak istället. Faktiskt dagens enda köp förutom mat och glass. Sparsam tjej den där Marlenis!


Av danska pengar kan man bli såhär pepp!


Efter några timmars strosande på stan köpte jag den godaste mjukglassen jag ätit i mitt liv! Stor och fluffiig med smält choklad i hemmabakad strut. Dejligt.


 Sedan satt lite på ett café med sådan här fin utsikt och vilade och Emelie drack latte.


Med lite mer energi i kroppen gick vi längs en gata med en massa söta affärer. Som den här barn-affären med en virkade bilar och djur och en låda med prinsar och prinsessor.

Sedan tyckte vi att det var dags att åka hem så då gjorde vi det.

4 kommentarer:

  1. Så härliga bilder :) i vilken land var ni till?

    SvaraRadera
  2. Tack! Danmark :) inte en speciellt avancerad resa när man bor i Lund, men ändå!

    SvaraRadera
  3. Dejligt, säger jag bara. Det var du som köpte mango-teet.

    SvaraRadera
  4. Haha, du är rolig du lilli <3

    SvaraRadera