2011-08-06

It better be for real this time. Oh, I know, it always was with you.


Godmorgon kompisar! Jag ligger i gräset med datorn och frukost. Solen gick dock i moln nu, men hoppas den tittar fram snart igen. Så skönt med ledig lördag! Första på evigheter. 

Men nu tänkte jag berätta om igår:
Jag hade nyss vaknat och gick runt i en stor t-shirt när det 10.33 kom ett sms från Jonas. "Hej Marlenis :) är i genarp, om du har lust får du gärna titta förbi! :)!" Klart jag hade lust med det! Jag ringde Emelie och en och en halv timme senare satt vi i hennes bil på väg mot Genarp.


Jonas var glad och brun och bjöd på wienerbröd och kaffe. Han har varit ute med Street Church på olika festivaler hela sommaren och av sådant kan man väl inte bli annat än pepp.


Efter fikat kollade vi in tryckeriet där Jonas och Manfred trycker tröjor med kristna motiv. Tröjorna säljer de på festivalerna och på jesusbutiken.se. Jag testade en "ticket to heaven"-tröja. 


Klockan fem sade jag och Emelie hejdå till Jonas och åkte hem till Sara för tjugoårsfest. 


Jag och födelsedagsbarnet lyckades ha nästan likadana outfits. Kilklackskor, draperad kjol och linne.


Ute i trädgården stod det grillar som man fick grilla sina egna grillspett på. Till fanns det hemmafriterade pommes, sallad och såser.

Efter någon timmes prat, gitarrspelande och mys i partytältet blev det kola-pecannötspaj med grädde till efterrätt. Så gott!

Vid tolv-tiden åkte vi hem igen. Jag och syster pratade på hennes rum och tog några mycket vackra bilder innan det var dags att sova.


Så bra fredag!

2 kommentarer:

  1. Åh, är Jonas i Genarp?! hihi, Genarp is the place to be!! ;-)

    Tack så mkt för ni kom!! <3 och gaaanska kul att vi var typ twins for the night ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, eller han har åkt nu. Han var bara där en dag typ. Fast sen ska han ju bo där med Manfred hela hösten :)

    Det var verkligen en jätterolig fest! Jag hade så kul <3

    SvaraRadera