2011-08-16

tell your story from the roofs


[något jag ritade under ett kvällsmöte på Frizon]

Hej. Jag har gått och blivit sjuk. Fast inte sådär jättefarligt. Lite lagom. För sjuk för att jobba, men tillräckligt frisk för att blogga och titta på film nedkrupen under täcket. Skönt att vila upp sig lite efter Frizon också. Att komma hem nio på söndagskvällen och sen jobba tre dagar i sträck hade varit lagom jobbigt utan förkylning.

Jag har lagt upp bilder från Frizon som ni kanske märkt. Ni får läsa nedifrån och upp om ni vill börja från dag ett. Alltid lika svårt att veta om man ska blogga "baklänges" så att det ska gå att läsa det uppifrån eller lägga det i samma ordning som resten av inläggen. Det nyaste högst upp. Om ni förstår.

Filmen jag såg var "tillsammans är man mindre ensam". Läste den boken för ett tag sedan, och älskade den. Filmen kändes mycket som en snabbspolning av boken som utelämnade en massa detaljer, som det ju brukar bli när bok blir till film. Men annars var den mysigt. Älskar karaktärerna och stämningen.

Snart borde min kära familj komma hem från allt sitt jobbande. Som vanligt efter en ensam sjukdag kommer jag att tvinga dem att umgås med mig varken de vill eller inte.

3 kommentarer:

  1. Jag ville för du är mjuk att krama!

    SvaraRadera
  2. Haha, aww. Krya på dig vännen!!<3
    (tycker lite synd om Annie som måste jobba sex dagar i sträck!)

    SvaraRadera
  3. A: tack lilli :) du är också ganska mjuk av dig

    S: känns mycket bättre idag! och imorgon är jag ledig så då kan jag vila ännu mer :)

    SvaraRadera