2011-08-25

long gone before daylight

Igår hade jag och min fina, fina syster en heldag tillsammans för att hinna prata i munnen på varandra, internskämta och kramas ordentligt innan jag flyttar.


Jag hade på mig läppstift och hennes trädhalsband.


Först åkte vi in till Lund för att klippa topparna och köpa Aussie-schampo på Rusta.

Någon timme senare tog vi tåget till Malmö. Jag, som ätit festivalmat typ hela veckan köpte en getost/kyckling-sallad från sallads&smoothies istället. Så gott! Annie som inte varit på festivalen än i år åt såklart langos.


Erik Saade skulle spela så det var dagisparty på Stortorget. Vid sju kom han ut på scenen i svarta solglasögon och skinnjacka och var nästan omöjlig att se för alla två-fem-åringar som satt på någon vuxens axlar.


Jag och Annie lyssnade på en låt och gick vidare. Kollade lite på dans på Gustav Adolfs Torg och köpte festivalmåstet: friterad banan.


Klockan åtta började äntligen det vi kommit dit för : Hyllad! med Nina Persson inne på Palladium. Jag lyssnade massor på The Cardigans när jag var yngre så det var riktigt häftigt att Nina i verkligheten. Hon blev intervjuad och fick välja mat som en kock lagade till henne på scenen. Då och då kom det in musiker som sjöng upp hennes favoritlåtar och Nina var allmänt snygg och smart. Sjukt mysigt, kändes som att sitta i publiken till en TV-show, bara att det inte blev filmat till TV.

Efteråt träffade vi mamma och pappa som också var på festivalen och åkte hem.

2 kommentarer:

  1. Kommer sakna dig så mycket ju! Åååh.

    SvaraRadera
  2. men åh! jag vet också en jag kommer sakna. Tror det är någon liten.

    (älskar dig!)

    SvaraRadera