2011-08-26

avskedsfika


Igår hade jag ett litet avskedsfika för några av mina närmsta vänner hemma hos mig. Det var väldigt mysigt, och bara lite sorgligt.


Vi åt varma scones.


Drack te i stora muggar. Och pratade, pratade, pratade.


Emelie kom lite senare och var varm, men snygg.


Efter ett tag plockade vi undan sconesen och tog fram tårtan istället. Det var samma tårta som jag gjorde i det här inlägget. Fast denna gången med hallon och marabou mintkrokant istället. Så god!


Medan mörkret sakta föll utanför spelade vi spel, som mitt lag vann.

När klockan blivit ungefär tio kramade jag hejdå till alla utom Emelie som stannade lite till. Vi gick upp på mitt rum. Pratade, skrattade, provade mina kläder och var så flummiga som bara vi kan i fyra timmar. Gick inte så bra men min sova-tidigt-plan, men det gjorde ingenting. Hann säga ordentligt hejdå till min bästa Emelie istället.

6 kommentarer:

  1. Der ser ut som ni hade det rikigt trevligt :)
    Vart ska du åka någonstans för att ni hade en avskedsfika?

    SvaraRadera
  2. trevligt var det! Och du och Emelie, ni är roliga ni.

    SvaraRadera
  3. E: Jag ska gå ett år på Götabro Bibelskola. Så jag flyttar till Örebro (eller ja, utanför Örebro) imrogon!!

    A: haha, alltid roliga.

    SvaraRadera
  4. Åh, härligt att ni hade det mysigt! Önskar jag hade kunnat stanna längre. Men tur vi fick vår egna avskedsfika i början av veckan ;) saknar dig redan! <3

    Hur långt har ni kommit nu? Ni är framme o så? :)

    SvaraRadera
  5. ja, synd att du inte kunde stanna. Men det var jättemysigt att du kom en stund <3

    jag är här nu! aa, väldigt nytt och så. Jag är trött. Men det har gått bra allting.

    SvaraRadera
  6. vad fint och mysigt det där såg ut, hoppas flytten gick bra och allt!

    SvaraRadera