2010-07-27

det finns mer, det finns mer

Jag har gjort det nu! Ringde till släktingarna i Austalien tidigt imorse! De sa i princip "säg vilket datum du kommer så vi vet när vi ska hämta dig". Så spännande! Resan bokas i veckan och visumet är redan fixat. Det blir cirka två månader i Australien från oktober till december. Ska försöka hitta ett jobb i Sverige fram tills jag åker (tips?). Under resan ska jag hälsa på hos mina olika släktingar, kolla in landet, umgås med folk, fota, skriva. Det blir mitt första steg ut från tryggheten , därför väljer jag att åka själv. Ja, jag har alltid varit trygg, en bästisperson med någon som jag vet är "min egen" på alla nya platser. Så jag tror jag behöver leva utan det ett tag. Utan en Emelie, en Andreas, en Annie eller någon annan som håller mig i handen och känner mig rakt igenom.
Ja, jag har varit en massa duktig idag. Städat, fixat tackkort, tränat. Cyklade en mil till Lund, tränade dansaerobic och cyklade sen en mil hem. Så skönt. Blir sugen på att ta någon danskurs i höst innan jag sticker, om jag får ett jobb vill säga, annars måste jag spara galet mycket. Men det ordnar sig. Allt brukar ju göra det, trots allt.
Imorgon blir det kräftskiva i Borstahusen, världens mysigaste ställe. Kräftskivor brukar vara fina, men på ett vemodigt sätt. Det är alltid då man tänker "men, var tog sommaren vägen?". Inser att tiden någonstans runnit iväg mellan utlandsemestrar, jobb och sena nätter. Hum.. Vemod är vackert, det är då man tänker som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar