2010-07-16

när du får spring i dina ben och jordens dragningskraft är klen, när du är i luften, kom ihåg mig då

Melissa Horn, finaste flicka

Laleh-indian improviserade galet mycket och var galet söt

Min allra bästa väns födelsedag började med jordgubbar på självplock och avslutades med hes hals efter för många sjungna winnerbäckord. Ja, den började med lunch hos hennes väldigt morfariga morfar som röker pipa och allt. Det blev kycklinggratäng och tolv liter jordgubbar. På kvällen åkte jag och födelsedagsflickan till Landskrona, Citadellet för Winnerbäckkonsert. Vi var utanför vid havet och badade fötterna när jag hörde en Melissa Horn-låt från områden. Glada rusade vi in, Melissa Horn! Och sen kom Laleh också. Liksom tre bra artister i en smäll lite sådär oväntat. Ja, för bäst av dem alla var ju ändå han, Winnerbäck the king. Jag hoppade och sjöng och log tills hela jag var en känslobomb i sommarnatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar