2010-07-18

until we meet again

[Bilder från Bulgaria]

Godmorgon.

Ligger här i systers säng med systers snabbdator och knarkar ännu en honungshalstablett. Början nästan bli lite trött på honungssmak efter att ha levt på honungste och honungshalstabletter i några dagar.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva,tom på ord som jag är.

Men jag ska ge er någon annans ord, ord från en bra tidning. Aluma. Jag har bestämt mig nu för att aldrig någonsin mer skamset titta ned och gå förbi. Så länge jag på något sätt äger fytio kronor ska jag köpa varje nummer. Och jag vill göra det utan att vara stolt, utan att klappa mig på huvudet och tänka "duktig flicka". För sådant är faktiskt bara äckligt. Förra numret som jag köpte med tema "offer" var extra bra.

Om hur våldtäcktsoffer ofta behandlas i domstolar:

"Tänk att du ska anmäla din cykel stulen. Polismannen undrar: Varför har du köpt en så fin cykel? Det är som att be om att få den stulen. Kanske ville du just det? Du mår säkert bra av att någon tar dina saker? Hon som stal din cykel var övertygad om att du ville det. Är du säker på att du inte sänder ut signaler om att det var ok?"

Helt sjukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar