2012-08-22

sjung för mig igen, du lät som regn


Har haft en så mysig dag och kväll! Efter att ha sovit lagom länge gick jag upp, åt frukost, tränade, gjorde mig i ordning, åt lunch och åkte sedan i till stan för att träffa Mirjam. Vi fikade på en uteservering i solen. Mirjam flyttar snart till Stockholm för att gå musikhögskolan så det var kul att träffa henne ordentligt en sista gång innan hon åker! När vi fikat klart gick vi en second hand-runda för att hitta porslin till hennes nya hem. Hittade dock bara lite bestick.

Efter några timmar åkte vi hem till mig för att äta middag med Annie och Veronika. Det blev god mat och sen blåbärsmuffins och te på terassen. När mörkret fallit visade jag filmer från min Indien-resa. Indien har börjat kännas så avlägset nu, en dröm som jag kan alla detaljer i. Ibland måste jag bläddra igenom mina mappar med bilder, få bevis på att det var på riktigt. Jag var faktiskt där varje dag i tre månader. Hade punjabi på mig, gick i branta bergsbackar och vejade för heliga kor. Så det var fint att få se filmerna igen.

Men nu måste jag sova. Ska upp tidigt imorgon för att jobba min första dag på dagis i Eslöv. Är lite, lite nervös men mest taggad tror jag.

Sov så gott!

2 kommentarer: