2012-09-04

1965

Med inspiration från det här och en Allers-tidning från 1965 fick jag igår ett kreativt ryck. Så nu pryder reklam-annonser och artiklar från förr vänstra sidan av väggen bakom min soffa.
 
Bytte även ut fotona i ramen över soffan mot 1965-reklam och en bit av en artikel om Cornelis Vreeswijk.
När jag ändå var igång satte jag upp en bit av Psalm 139 bredvid min spegel. Köpte en bok med hela Psaltaren i storstil på loppis på Tjörn för två kronor i just pyssel-ändamål. Tejpade förresten upp allt med dubbelvikt frystejp eftersom häftmassa ger fettfläckar, så hoppas nu att färgen inte följer med tejpen istället.
Det här är förresten det jag ägnar mina lediga stunder åt nuförtiden. Att kolla i Univeritets-kataloger från Sveriges alla hörn. Pendlar mellan förskolelärare, psykolog, språkanalytiker, fotograf och allt där emellan från dag till dag. Bra att få igång en tankeverksamhet i alla fall och inte tro att det bara ska komma som blixt från klar himmel vilken som är det perfekta utbildningen för mig. Ibland spritter det av glädje och förväntan i mig över alla möjligheter som finns. Men sen i nästa stund kommer stressen och osäkerheten över mig igen. Menmen, blir nog bra tillslut.
























Nej, nu ska jag åka till Eslöv för att jobba några timmar på förskolan där och sen till Malmö för att dansa lyrisk jazz, trots min eviga hosta som aldrig riktigt vill släppa.

2 kommentarer: