2012-09-16

vi drömmer igen äntligen, vi drömmer igen du och jag

Igår hade jag min bästa loppis-byxdress på mig och bruna skor som känns som tofflor och är köpta på Myrorna i Örebro. Till det min gröna min höstjacka som jag äntligen kan börja använda. Den har tibetanerna i McLeodganj i Indien sytt. Älskar den! Älskar över huvud taget kläder som har en historia, är köpta på resor eller hittade i något second-handaffärshörn. Att köpa första bästa snygga tröja på H&M känns liksom lite för lätt.

Iklädd dessa kläder var jag på Kulturnatten i Lund. Alltså en kväll där olika kultur-grejer händer på stan. Var bland annat på en mysig intervju med Johan Wester från HippHipp! på stadsteatern. Allt gratis också. Fint så.

Idag har jag varit på gudstjänst. Efteråt var alla nya studenter plus alla gamla godingar som ville följa med bjudna på söndagmiddag hemma hos ett par i församlingen. Hur mysigt och bra som helst! Älskar min församling av hela mitt hjärta. Verkligen.

Livet överlag är fint just nu. Jag jobbar med barn, vilket jag älskar. Dansar lyrisk jazz varje tisdagkväll, vilket jag älskar. Och lär mig massor om bildredigering på en internetbaserad distanskurs. Dessutom jobbar jag inte för mycket utan har tid till annat viktigt. Fika, kyrkan, läsa böcker, tänka, sova och så. Tror att detta kan bli en väldigt bra höst!


2 kommentarer:

  1. åh, så snygg jacka! galet. hoppas att din helg blir hur bra som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är jag och de snygga jackorna liksom ;) Hoppas din helg också blir fin <3

      Radera