2012-09-24

press my nose up to the glass around your heart


I helgen har jag haft Pontus kuriosakunskaper och höga nysningar och Elins omtänksamhet och skratt här hos mig. Väldigt fint som ni säkert förstår.

I lördags åt vi långfrukost med äppelgröt, blåbärsscones, ägg och te och åkte sen den gula bussen och det lila tåget in till Malmö. Kollade i affärer, åt lunchbiff på Jensens, fikade länge i en mjuk soffa på det snyggt inredda Espresso House:et på Malmö C. När klockan blivit sju var vi i min kyrka och lekte "på spåret" och så med studenterna.

På söndagen var vi på gudstjänst och gick sen runt i Lund. Jag fick visa upp Domkyrkan och annat man måste se. Efteråt åt vi söndagsmiddag hos mig innan det var dags för mina vänner att ta sig tillbaka till Tjörn. Saknar dem redan!

Idag är jag ledig. Har inte gjort så mycket mer än att sitta i vardagsrummet med en brasa tänd, titta på Freaky Friday och äta. Fortfarande med nattlinnet på såklart. Vissa dagar begär man inget mer av livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar