2012-10-23

den kunskap bara hjärtat kan förstå

Idag känner/ber jag, som så många gånger förr, med i orden i Stighults i dig:

I dig får jag vila när mitt hjärta slutat slå, när jag rämnar av det världen kastar på. Jag är stilla och du fyller varje vrå, av den kunskap bara hjärtat kan förstå. I dig får jag finnas när jag kommit till mitt slut, när jag stridit för förgänglighetens krans. Du är stilla och jag dricker ur ditt djup, av det vatten som ger evigheten glans. Helig, helig, helig. I dig finner själen ro. I dig finner anden liv. I dig, du min djupa frid. 

Och så lyssnar på lovsång på spotify, för det är den enda musik jag klarar av just nu. Redigerar en Indien-bild som första inlämningsuppgift till min bildbehandlingskurs. Dricker te, äter mammas bröd med makrill. Ska snart in till Malmö för att hämta min ärvda luddiga, grå basker som jag lyckades glömma på bussen första gången jag använde den och sen dansa lyrisk jazz med Emilia. 

Igår fick jag frågan om jag vill jobba 85% på dagiset i Eslöv från och med november. Och jag sa ja. Så snart är pyjamasförmiddagar som denna ett minne blott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar