2013-03-19

Berlin, dag ett

Åh, Berlin har varit så bra! Inte för att jag förväntat mig något annat men vi har hunnit med så mycket av allt det vi älskar. Stora loppisar, fika på dolda caféer, åka tåg till ändstationen och sen tillbaka bara för att kolla ut. Men vi tar det från början.

Fredagen började i alla fall med hotellfrukost och sen en runda på en stor Humana Second Hand-affär. Jag köpte ett prickigt linne, i perfekt längd för höga jeansshorts.
Sen åkte vi vidare genom tunnelbanesystemet till en annan del av staden.
 Där var det typiskt Berlinigt slitet och sönderklottrad som vi älskar.
Vi blev hungriga och gick in första restaurangen vi såg. Där kunde man beställa en stor tallrik för två med syriansk mat. Riktigt gott!
Sen åkte vi runt mer. Kollade i affärer och vände ansiktena mot solen när den sken genom molnen. Med gemensamt kartletande lyckades vi sedan hitta till caféet "kauf dich glucklich" som vi hade hört skulle vara bra. Det var det. Där satt vi medan mörkret föll och fikade och pratade. När alla som var där när vi kom hade gått för längesedan och det nästan började bli pinsamt att vi aldrig gick, då åkte vi hem och sov.



3 kommentarer:

  1. Så roligt ni hade det! :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Min förra kommentar var så tråkig så jag tog bort den. Nu är jag på ett helt överpepp humör. Älskar att vi åt syriansk mat på världens största tallrik. Och att jag har samma ansiktsuttryck på alla bilder. Och att solen sken och du är sådär hippt Berlinig hela tiden. Och att jag åt våffla till kvällsmat i en sammetsgrön soffa medan du skrattade åt allt sådär roligt. (för att nästan citera en älskad lysögd sexårig vän)

    SvaraRadera