2013-03-22

Berlin, dag två

Hjälp vad vi hann varje dag alltså! När jag kollade igenom bilderna var jag tvungen att kolla datumen, "var detta också samma dag?!", och så var det ju det.

I alla fall. Dag två började, som alla dagar, men frukostbuffé på hotellet. Denna dag fanns det även lax och lax-lyckan infann sig genast.
Sen gick vi ut i staden och solen sken i ansiktena på oss.
Blååå himmel, och Berlins karakteristiska TV-torn.
Så tog vi tåg och tunnelbana till en loppis vi kollat upp på internet.
Där såg det mest ut som folk ställt upp sina flyttlådor som man fick rota i. Skabbigt, men ändå härligt med något riktigt oturistigt. Jag köpte en klänning som visade sig vara alldeles för liten (var seriöst nära att jag fick klippa av den när jag provade den senare) men Annie hittade en fin knytblus.
I samma område som loppiset fanns det en park. Vi passade på att sitta på en bänk i solen och jag fotade lite med mitt close up filter.
Sen åkte vi vidare genom tunnelbanesystemet till en stor second hand affär som låg lite avsides. Närmare bestämt GarageAhornstraße 2.
Vi kollade runt länge men hittade inget så åkte till vår favorit-stadsdel Prenzlauer Berg istället.
Till vår stora lycka sprang vi på en fotoautomat där en remsa foton kostade cirka 18 kronor.
Det här är förresten bästa, finurligaste, användbaraste guidboken Berlin, stadsdel för stadsdel av Valle Wigers och Per Ek som jag verkligen kan rekommendera!
Sen minns jag inte exakt vad vi gjorde, men snart var det i alla fall kväll och vi åt på en riktigt klassisk italiensk restaurang med tända ljus och rutiga dukar. Jag hade vackraste middagsdejten ♥

2 kommentarer:

  1. haha åååh. Blir helt glad i hjärtat. Jag tror att den här Berlinresan slog den förra alltså. Jag är Mia Wiman och älskar att du kommit på ett nytt ord: lax-lyckan. Och att jag lyckades se helt tjusig ut vid middagen när jag inte visste att du tog en bild. Det är inte ofta sånt händer.

    SvaraRadera
  2. Va roligt ni hade det! :D Skulle själv vilja att ta bilder från fotoautomaten!

    SvaraRadera