2013-03-03

jewels

Förra helgen var jag, Annie och Louise och hälsade på Ylva i Borås. Var mer än ett år sedan jag var där sist (och hjälp att jag bloggade fyra inlägg om det då! Värsta bloggarn på den tiden ju.) så kul att komma till denna mysiga stad och Ylva igen. 

Vi åkte tåget dit efter jobbet på fredagen. Kom fram trötta, bjöds på linssoppa och trängde sedan in oss alla fyra på Ylvas långsmala korridorsrum. Dagen efter blev det, inte helt oväntat, lördag och vi började dagen med frukost. 


Sen gick vi runt på stan. Kollade i stora second hand-affärer, hoppade framför en vägg med hästar och hälsade på några av Borås alla statyer.
På kvällen var vi på en utflytttningsfest som några av Ylvas kompisar hade. Väldigt trevligt och skön stämning, men fotade inget. 

Dagen efter blev det söndag. Vi åt frukost igen och gick sedan till kyrkan som Ylva brukar gå i. 
Efter att ha ätit lunch efteråt tog jag en buss till Göteborg för att träffa bästa Linda nu när jag ändå var i närheten. Vi fikade på ett mysigt café och pratade i några timmar innan jag hoppade på tåget hem.
Bra helg!

1 kommentar:

  1. Nu var det länge sen jag kolla på din blogg! :) Du har gjort mycket skoj i de senaste tiden!

    SvaraRadera