2013-03-31

påskafton

Sitter i soffan på mitt rum och äter påskäggs-godis som sig bör dagen efter påskafton. Gårdagen var mycket mysig. Vi började med påskmiddag när gästerna kommit lite efter ett. 
 Faster Gunilla och minsta kusinbarnet Malva med största ögonen var här.
 Och hennes storasyster Linnéa.
 När vi ätit färdigt gick vi ut för den årliga traditionen rulla ägg. Hugo var taggad!
 Man skulle helt enkelt rulla ägget man målat så lång som möjligt ned för backen. Jag förlorade stort!
Kusin Sara. 
 När vi kom in åt vi chokladmousse-tårta som Johan gjort. Jag åt påskgodis, drack minst fem stora muggar te och kollade på Pettsson-film med barnen.
 När barnfamiljen åkt hem spelade min familj kort med faster och farbror, sådär som vi alltid gör när vi ses. Jag förlorade igen kom jag just på. Ingen bra vinnardag men en bra dag på många andra vis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar