2010-11-25

jag behöver dig så mycket nu

Idag går jag runt bland Melbournes regntunga gator. Fotar. Hittar ett internetcafe med segt internet bara för att min blogg inte fungerar på alla flashiga MacBooks. Snart kommer Anna och Emelie in till stan. Då ska vi äta nudlar och dricka te uppe hos mig. Och ikväll blir det kräftskiva med kusin Maria. Mysigt. Det blir nog bra, alltihop.
Det känns lite annorlunda nu när jag inte reser på samma sätt som innan. Nu är jag mer turistig. Kanner inte en enda Aussie-familj här. Så jag lever liksom utanfor Aussie-samhället lite, i turistvärlden. Som betyder svenska och dålig koll på stället. Eller, jag känner ju folk som har koll, men ändå. Det är ändå annorlunda. Liksom mer vanligt, mer hemma när man har folk som är från vanligt och hemma. Och det kanske både är bra och dåligt.
puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar