2013-10-30

ett nytt hemma

Jag har ju inte visat er några bilder på hur jag bor! Så det tänkte jag göra nu. Det här är alltså mitt rum. Det bästa med det är att det har tre fönster så att det kommer in mycket ljus, är stort och har en skön säng. Möblerna är inte mina egna utan jag hyr rummet möblerat.
Bredvid spegeln har jag satt upp min scratch a map. Det är en världskarta med ytan som en trisslott. Man skrapar bort de länder man varit i och under blir det färg. Kul grej! (Går att beställa här)
Bredvid skrivbordet har jag min spiralram. Det är som en massa metallpinnar kors och tvärs som det sitter spiraler på. I spiralerna kan man sen fästa foton eller annat valfritt. Har fått den i studentpresent så vet inte vart man får tag på den, men väldigt fin och bra är den i alla fall!
 Vid elementet har jag min ljusslinga från Berlin och gitarren.
 Här har ni mig i spegeln. Hejhej!
På mitt nattduksbord har jag en liten palm, ljus, mina willow tree-frigurer och en keramikfågel från Peru.
 På utsidan av garderoben har jag satt upp några bilder som jag hittade i de där uppslagsböckerna jag köpte hos Annie. Gamla bilder på Göteborg och en Göteborgs-karta.
Bredvid dörren har jag en karta på Cusco och Maccu Picchu köpt i en liten söt butik i Cusco.
Inne i garderoben har jag fler uppslagsverks-bilder. Bland annat hjärnan, fåglar och lite logoped-nörderi i form av ett struphuvud.
Har självklart med mig min kära jordglobslampa också. Köpt på Erikshjälpen en av somrarna jag jobbade där.
Såhär kan det se ut om man har picknick på mitt golv med en söt Elin. 
Och såhär kan det se ut om man äter frukost vid skrivbordet i form av avokadomackor med citronmajonäs, te och fil i ett glas.

2 kommentarer:

  1. Snyggt det blev med bilderna från uppslagsverket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst blev det! Så bra grej! Åh, vi borde höras någon dag fini. <3

      Radera