2014-01-22

2013 april maj jun

April inleddes med födelsedagsfest för Emilia. Vi åt på restaurang och dansade lindyhop.
Så gjorde jag högskoleprovet en lördag. Måndagen efter åkte jag till Stockholm och sedan tillsammans med Stina vidare till New York. 
Efter några dagar av nackspärrshöga hus, trevåningsaffärer, tunnelbanor och starbucks begav vi oss vidare till Peru. 
Och ja, hur ska jag kunna beskriva tiden i Peru i bara några meningar? Barnen på dagiset, barnen på hadikappcentret som vi fick spela och sjunga med, grannbarnen som var lika fantastiska som de var irriterande. Besöken i kyrkans utposter, åkturer i skrangliga mototaxis, ligga på rygg på vårt skrovliga platta tak och titta på stjärnorna, äta lunch hos familjen Prado varje dag. Att prata spanska, det som frusterade och begränsade mig stundvis, men ibland flöt lätt över mina läppar. Måndagarna när vi var lediga och bara umgicks med Gud. Morgonen när jag blev rånad. Mayras engagemang och kärlek till de handikappade barnen. Att äta jordnötsglass på torget, steka köttbullar i köket, powerwalka runt i staden.

Och det fantastiska i att få göra allt detta med Stina. Denna roliga, fina, smarta person.



Sista veckan åkte vi till Cusco och handlade på indianmarknader.


Och sen ut på en jungle trek som avslutades med att vi fick se underverket Maccu Picchu.




1 kommentar: