2012-07-12

Helg mitt i veckan

Sitter hemma i soffan och dricker te efter otroligt fina dagar i Johannas sommarstuga utanför Trelleborg. Kändes som en extra helg, precis efter den förra. Faktum var att jag till och med råkade fråga en gammal Erikshjälpen-kollega som jag träffade på stan innan vi skulle åka om han skulle göra något roligt i helgen. Sekunden senare kom jag ju ihåg att det var tisdag och inte alls helg egentligen, det bara kändes precis så. 

tisdagen efter jobbet åkte i alla fall jag och Emelie med bussen till Trelleborg. Det tog bara ungefär en timme innan vi var framme! Sen passade vi på att ta vackra bilder på oss och de mycket irriterande galande tupparna på busshållplatsen medan vi väntade på Johanna som hade kört lite vilse. 
När Johanna hittat oss åkte vi till hennes stuga. Där blev det grillmiddag med några av hennes släktingar och jordgubbstårta till efterrätt eftersom att Emelie fyllde år. Sen gick jag, Johanna och Emelie en promenad och plockade världens största blombukett tillsammans. När vi kom in igen blev det te, snack och kortspel innan det var dags att sova. 
När vi vaknade igen var det onsdag! Emelie skulle börja jobba klockan tolv så vi körde henne till bussen i Trelleborg. Jag, Johanna och henne mamma Åsa gick på stan ett tag. Vi åt något som kallades hälsotallrik på en uteservering i solen. Hälsosamt på ett väldigt gott vis!
När vi kom tillbaka till stugan igen var det fortfarande soligt. Jag och Johanna gick och lade oss på stranden. Läste, skrev dagbok, lyssnade på musik, pratade och hade det bra.
Sen blev vi bjudna på hembakade bullar och kaffe hemma hos hennes farmor, och det kunde vi ju inte tacka nej till!

På kvällen gick vi en lång promenad i den vackra Skåne-naturen. Kollade på några avsnitt av Vänner säsong 2 som Johanna köpt på secod hand under dagen och gick sedan och lade oss.
torsdagen, alltså idag, vaknade vi sent. Så skönt att sova länge! Efter frukost tog vi varsin cykel och cyklade till Smygehuk, Sveriges sydligaste udde.
Där blåste det mycket! Vi kollade i små butiker och på en konstutställning.
Och Johanna var snygg som vanligt. 
Sen cyklade vi tillbaka till stugan och åt först lunch och sen glass. Jag tog en kula marängswiss och en kula fläder/lime. Gott!
Sen blev klockan fem och det var dags för mig att åka mina bussar hem. Åh, längtar redan tillbaka lite!

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder! :)
    Lusigt att tupparna var vid bussstationen!
    Rymde dem? Åh gott med glass :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vet faktiskt inte, tror att tupparna bodde där eller något. Haha.

      Radera