2012-07-16

I know we are stardust


Jag kom till jobbet klockan åtta idag, i sköna blommiga Indien-byxor, gympaskor och inget smink för det var ju måndag och fylla-på-butiken-inga-kunder-dag. En av butikscheferna sade till mig "vi har en liten uppgift till dig idag!". Jag fasade det värsta, typ grovsortera eller något annat jobbigt men fick istället höra "du som är så piffig, kan du inte bara piffa idag? Fixa skyltfönstrena och så?". Bästa tänkbara uppgift! Så jag satte på sommarpratarna och kreativiteten. Det blev mycket grönt, blommigt, gamla böcker och bohemiskt. Fint tyckte jag, och framför allt så roligt att göra!

Slutade redan klockan tolv och tog mig hemåt på bussen. Fick ett plötsligt infall att göra egen falafel, som jag velat göra så länge, och stannade på ICA för att köpa kikärter. Hur jag gjorde får ni se imorgon! När jag var färdig avnjöt jag min fantastiska lunch framför en film tillsammans med min pappas tvillingbror Bosse som är här och hälsar på. Filmen hette "honung" och var ingen actionrulle direkt, snarare väldigt mycket tvärt om. Men den var ju vackert filmad och så. Och precis lika skum som alla filmer som fått priser och bra betyg som jag alltid lyckas välja. 

2 kommentarer: