2012-07-01

Tack gode Gud för Google!

Har sedan en tid tillbaka tänkt mer på och bett för att min blogg ska få vara något som Gud kan använda. Att den inte ska ge ära till mig, utan till Gud. Och även om jag inte skriver direkt om tro i varje blogginlägg vill jag precis som jag vill att Gud ska genomsyra allt jag är och gör även att det ska få läcka ut i bloggen. I fredags kväll fick jag ett meddelande på Facebook från en för mig okänd Maria: 
"Tjo!

Tack gode Gud för Google. Och för dig. 

Jag ska gå lärjungaskolan på Götabro till hösten. Det bestämde jag mig för alldeles precis. 

Ända sedan jag fick beskedet att jag kommit in och tackat ja till platsen har jag varit osäker och ändrat mig ganska mycket. Den senaste månaden har det lutat(väldigt mycket) åt att hoppa av och stanna kvar i Kristianstad för att fortsätta jobba där(här!). 

Men jag bestämde mig för googla lite och kolla vad andra har skrivit om Götabro(konstigt nog har jag inte gjort det tidigare). Då kom jag till din blogg och jag har nu läst varendaste blogginlägg om Götabro. 

Nu känns det bra. I magen. I huvudet. I hjärtat. Tack. Nu ser jag fram emot mitt år på Götabro! 



Med glädje!
Maria


(Hmm, sitter här och funderar hur jag hade reagerat om jag själv hade fått ett sådant här mail från en okänd person. Men det positiva överväger det konstiga. Så kan det gå. Varsågod!) "



Så otroligt häftigt! Tack käre, gode Gud säger jag bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar