2012-07-30

tack för kriget mot de kloka, för virvlarna i håret, tack för svaret på gåtorna du la i min hand

Japp, jag är hemma från Tjörn igen. Ligger i sängen under ett täcke som har påslakan med gula och rosa elefanter på. Så skönt att sova länge i min egen säng och vakna till en kravlös dag! Allt runtåkande den här sommaren har verkligen fått mig att uppskatta sådant. Men nu ska jag visa lite Tjörn-bilder för er. Fotande inte så jättemycket, eller mest mycket samma tillfällen, inte allt vi gjorde. 
---------------------------------------
I fredags åkte jag i alla fall tåget till Göteborg. Där fick jag äntligen träffa min Elin som jag inte sett sedan vi slutade Götabro! Fick träffa andra som jag inte sett sedan dess, men det känns liksom speciellt med någon som man umgåtts med varje dag i tre månader i ett land långt borta. Vi åkte bilen över till Tjörn hem till Martin. Där fick jag även träffa Pontus som jag  inte sett på lika länge! Bara Lisa som saknades liksom. 

Vi grillade hamburgare och åt dem i friscobröd. Sen åkte vi hem till Moa som bor på Tjörn över sommaren och myste i källaren till ett hus som hon hyr innan vi som skulle sova hos Pontus åkte dit. Jag, Elin och Sofia sov i en 120-säng. Trångt, men ja, mysigt. 

lördags-morgonen vaknade vi i vårt varma rum och gick och morgondoppade oss i havet. Sen blev det frukost och lek med Pontus syskonbarn Alexis. Efter en stund fick vi veta att några andra i klassen anlänt till Tjörn och vi åkte till ett café i Skärhamn för att träffa dem. 
Resten av dagen gick vi på loppis, lagade tacos, spelade seattlers, gick promenad och avslutade igen kvällen hemma hos Moa.

 söndagen var vi på gudstjänst och åkte sedan färjan över till den lilla ön Åstol som Carl bor på.
Här har vi honom! Carl visade stolt upp sin ö för oss.
Och imponerade även med att klättra upp i vattentornet på ön med ett gigantiskt hopp!
Sen skulle några ta färjan tillbaka för att åka hem. Bland annat allra sötaste Esther.
Vi som stannade kvar gick hem till Carl. Elin och Alex hittade djurmasker och passade på att pussas lite..
Och så grillade vi fläskfilé och åt klyftpotatis, sallad och beanaisesås till. Så gott!!
Efter mat och fika åkte även vi färjan tillbaka till Tjörn. Så sade vi hejdå till Pontus, packade in oss i bilen och begav oss hemåt. Jag blev avsläppt i Göteborg och tog tåget där ända ner till Lund. Och snipp, snapp, snut så var den Tjörn-helgen slut!

2 kommentarer:

  1. Va mysigt! ^^ Haha bilden med djurmaskarna var bra roliga! Vilken rolig helg ni hade! Härliga bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, visst var det fina masker :) tack!

      Radera