2011-12-31

juli 2011

Burundi-resan fortsatte en bit in i juli också. På Burundis Självständighetsdag tittade vi på en parad iklädda nya klänningar från marknaden. Och kom med i Burundisk TV!
Sista dagen var vi hemjudna till några vänner till dem vi åkte med.
Och sen blev det den fjärde juli och dags att åka hem. Eller hem och hem. Vi åkte till Stockholm för att kusin Emelie skulle gifta sig. Innan bröllopet hann jag och syster med en shoppingdag i Sveriges huvudstad som inte ens var jämförbar med Burundis.
Bröllopet var vid en sjö och var väldigt vackert, somrigt och romantiskt.
Väl hemma i Södra Sandby blev det jobb på Erikshjälpen men även sådant här
"Igår fikade jag blåbärsmuffins och godaste varma chokladen i en regnig stad med några av mina favoritpersoner. Vi satt i timmar och pratade. Om Afrika, om i höst när alla flyttar åt olika håll och det det var så bra bara att vara med dem. När caféet stängde hyrde vi filmer, köpte pizzor och fortsatte kvällen hemma hos Emelie."

Och så lagade jag tomatsoppa, köpte en jordglobslampa och sträckläste tillsammans är man mindre ensam.
Jag beställde Burundi-bilder till ett album
Och hittade världens största tekanna på Erikshjälpen. Lycka!
En ledig dag åkte jag, mamma och Annie till Ystad med våra sommarkort.
En  annan dag kom det ett gäng kompisar från kyrkan hem till Annie och mig. Vi grillade i ugnen eftersom det regnade, spelade spel och hade det bra
Vi planerade till Frizon hemma hos oss och jag och Annie gjorde min nya favorittårta för första gången. Här hittar ni receptet. Gör den säger jag bara! Och helst imorgon.
Det slog mig att jag snart skulle flytta till Götabro:

"Och, och vet ni, OM EN MÅNAD FLYTTAR JAG!! Galet! Det börjar slå mig nu. Fick lite oh-my-God-jag-flyttar-om-en-månad-panik i veckan. Men nu känns det bättre, mer taggat.

Jag börjar uppskatta allt i min vardag lite extra nu när det snart är över. Som att vakna rufsig i min säng. Ligga kvar lite och skriva för att sedan tassa upp i köket barfota och göra te. Sitta med syster och varsin dator och skratta åt allt och sjunga med i musiken på itunes."

Så hann jag fika en gång till. vilket jag verkar göra mest hela tiden, innan juli var slut. Men den här fikan var annarlunda. Den var med Emelie när vi hade köpt min första alldeles egna dator som är hur snygg och bra som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar