2011-12-31

maj 2011

Första maj agerade jag fotograf på Cecilias möhippa. Sjukt roligt! Och varmt.


Helgen efter var jag på valborgsläger. Hängde mest med Emilia och köpte blå kläder på Erikshjälpen.

En kväll åkte jag och Annie hem till Louise och Ellinor för att atack-kramas, äta chips och kolla på film.

Jag fick sluta jobba på dagis och började jobba på bokaffären Arken istället. En dag var jag ledig. Då åkte jag till IKEA med Sofia och Ylva

En kylig majkväll var det grillning och lekar på kyrkans tak

En lite varmare majdag köpte jag och Ylva sallad till lunch som vi åt i Botaniska Trädgården


Jag och fina Sara åt italensk glass en eftermiddag

Och Emelie kom tillslut hem från Australien efter ett halvår ungefär. Överlycka! Såhär skrev jag på bloggen 15:e maj:

"Jag har haft så mycket att göra senaste tiden. Ordnat överraskningsfest till en bästa vän som till slut kom hem. Och så varit med henne och varit med henne lite till. Och varit ute till sent och värmt frusna själar med kaffe och seende ögon. För att sedan gå upp nästa morgon och fylla på hyllor med pocketböcker och leta efter biblar på latin som heter biblia sanctus någonting. Men den hittade vi nog aldrig.
Imorgon är jag ledig. Då ska jag och Emelie klippa våra hår jättekorta. För vi tycker båda att den andra skulle passa i kort hår fast ingen annan tycker det. Så vi får ju se hur jag ser ut i morgon kväll. Kanske vågar jag, kanske vågar jag inte."
Vi vågade. 


Nyklippt och fin bestämde jag mig för att gå på Götabro och skickade iväg ett jag-tar-platsen mail. Och så åkte jag på Jesusmanifestation i Stockholm som var en av vårens och årets bästa grejer.


När jag kommit hem igen åkte jag, Annie och Emelie in till Malmö för att leta studentklänning till den blivande studenten av oss tre


Och en annan dag var jag i stan för att se Annies och Veronicas projektarbetesredovisning och hängde med dem på Öppet Vardagsrum sen

Maj var en bra månad. Eller som jag skrev på bloggen :

"Livet går bra nu förresten. Får inte glömma att uppskatta det. Att jag är lycklig. Nöjd. Inte oroar mig. Att min djupaste känsla är en frid."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar