2011-12-31

mars 2011

Det blev mars och jag massproducerade pärlplattor på dagis och köpte ett lakritsdoftande ljus. 

Åt sushi med finaste Mirjam
Och fyllde tjugo år! Det firades med en fantastisk dag i Malmö med syster
Då skrev jag såhär :
"Och jag tatuerade in en groda med hjälp av vatten på toaletten och drack choklad istället för kaffe trots att jag blivit alldeles särskilt stor just denna dag."


En fredag åt vi trerättersmiddag i kyrkans studentkorridor

Dagen efter blev det ännu lyxigare mat. Buffé på S:t Markus Vinkällare med familjen för att fira min födelsedag lite mer

Mars månad fortsatte med ännu mer festligheter.

Som fika med lillasyster


Upptäcka bästa cafeet , Öppet Vardagsrum. Och sedan fika där först med Louise och Ellinor och sen med Sara


En helt galen våffelkväll



Som jag skrev såhär om i bloggen :

"I bakgrunden sjöng något dansband Jajamen!, vilket matchade våfflorna ganska bra. Lite som en pensionärsträff. Och så var det en massa människor som jag tycker så mycket om och världens roligaste lekar ordnade av Manfred. Mitt lag kom trea, men det var bara för att vi fick så sjukt mycket svårare grejer än de andra och blev orättvist behandlade och sådär. Egentligen var vi ju bäst då."


Och bullbak till street church med några pojkar




Mars sista dag skrev jag en text om vårkärlek på mitt dagis: 


Vårkärleken spirar på Almbackens Förskola i den där byn som ingen riktigt visste namnet på. Lilla, försynta Mr E och stora, dominanta Ms E båda cirka fem år, har blivit avdelningen Kastanjens Guls enda par. Ms E spelar på det på sitt teatraliska sätt med att säga saker som : "jag kan ta pappret till min älskling!" när Mr E spiller mjölk under lunchen. Och lite ledande "ibland hjälper faktiskt män sina fruar av med ytterkläderna" när alla barn trängs i hallen med blöta galonisar. Lilla Mr E vet man inte så mycket vad han tänker. När man frågar honom om han är kär mmm-ar han något odefinierbart. Ms E däremot är säker på sin sak. "Du ska få en bamsekram, för jag är ju kär i dig!" utbrister hon när hon måste gå hem och sluter honom i sina armar och pussar honom på kinden. Vilket får honom att blygt springa undan.


För att få extra krydda är det hela också lite av ett triangeldrama. Mr Es bästa vän K springer nämligen efter kärleksparet och ropar "E, kom och lek med mig!". Men lilla, blyga Mr E vågar inte säga emot sin dominanta flickvän utan trippar stumt efter henne och låter K stå där och ropa. 


Mitt i allt går T runt och sjunger. En sång från årets Melodifestival, men med några borttappade ord.


"Spring för livet om du är kär.."


Kanske det man borde göra.

2 kommentarer: