2011-12-29

who will love you, who will fight?


Bilder på vinterns enda upplevelse av snö. Då på Götabro. Hur julkänslan landade i mig liksom snön på marken. Men smälte bort igen.

Nu är det tio plus. Gör inte mig så mycket. Fick vi inte så vi teg förra året?

Idag har det jobbats på Erikshjälpen igen. Slagits in varor i kassan, prismärkts kläder. I ett annat mellandagsrea-fynd. En senapsgul kjol. Det är något magiskt av att ha sina nya kläder allra första gången, ändå.

Sen jag kom hem har jag suttit här på rummet. Med jordglobslampan och ljuslyktor tända. Musik i stereon. Ätit risgrynsgröt med mycket sirap på och fortsatt att sammanfatta mitt 2011. Har bara december kvar nu. Så på Nyårsafton kan jag faktiskt lova nu, kommer det upp tolv fullmatade inlägg. Ett för varje månad. Det ni. Det blir läsning för en vecka.

Nej, nu är det dags för med te. Och kanske att umgås med någon annan än en skärm också.

2 kommentarer: